Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego
im. J. Rymera - I Wojewody Śląskiego
w Katowicach

• zdjęcie promujące zawód przetwórca mięsa
  • zdjęcie promujące zawód technik weterynarii
  • zdjęcie promujące zawód piekarz
  • zdjęcie promujące zawód technik technologii żywności
  • zdjęcie promujące zawód cukiernik

Wydarzenia - rok szkolny 2019/2020

17 października 2019
Integracja w Rycerskim Grodzie

Uczniowie klas IAP i IBP pod opieką wychowawczyń i pani pedagog udały się na wycieczkę integracyjną do Rycerskiego Grodu w Byczynie – niezwykle ciekawego, średniowiecznego miejsca. Braliśmy udział w zawodach i konkursach rycerskich, w rzucie toporem i nożem oraz strzelaniu z łuku. Zwiedziliśmy salę tortur, oglądaliśmy zbroje i broń rycerską. Pisaliśmy gęsim piórem i własnoręcznie wyrabialiśmy świece. Ostatnią atrakcją był grill z pysznymi kiełbaskami. Wróciliśmy do domów w doskonałym nastroju!

17 października 2019
Sukces sportowy naszych uczniów!!!

Drużyna chłopców (Jakub, Paweł, Kamil i Dawid z klasy IIIA) zdobyła I miejsce, a drużyna dziewcząt (Wiktoria i Weronika z IIA, Ola z IIIB, Natalia z IVA) II miejsce w Mistrzostwach Katowic w orientacji sportowej (bieg na orientację) odbywających się na terenie pięknego Nikiszowca. GRATULACJE!!!
Drużyna męska będzie reprezentować Katowice w zawodach rejonowych wiosną 2020 roku.

14 października 2019
Dzień Edukacji Narodowej

Piękny słoneczny dzień… Piękne życzenia od Pani Dyrektor i Samorządu Uczniowskiego… I mnóstwo uśmiechu i śmiechu – uczniowie klas IIA, IIB i IIIB przedstawili muzyczny rok z życia szkoły – dziękujemy!

11 października 2019
IIIA w Domu Józefa Mehoffera

Jesienny Kraków przywitał nas piękną pogodą, dlatego spacer ulicami Starego Miasta należał do prawdziwych przyjemności. Dom Józefa Mehoffera to piętrowa kamienica o cechach stylowych klasycyzmu, w której czuć ducha Młodej Polski. Podziwialiśmy piękne wnętrza z secesyjnymi meblami i przedmiotami codziennego użytku, obrazami, rzeźbami i witrażami.

10 października 2019
Pielgrzymka maturzystów

Czwartkowy dzień maturzystki z klasy IVA i IVB spędziły razem z panią prof. Agatą Cegiełą w Krakowie, pielgrzymując śladami świętego Jana Pawła II. Najważniejszym momentem dnia była Msza święta w Sanktuarium Jana Pawła II w Krakowie, podczas której modliłyśmy się o dary Ducha Świętego dla wszystkich maturzystów naszej szkoły.

10 października 2019
Warsztaty z psychologii

Grupa uczniów klas trzecich i czwartych wraz z p. prof. A. Kuczyńską uczestniczyła w Dniu Otwartym Wydziału Psychologii GWSH w Katowicach, zorganizowanym z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego. Wysłuchaliśmy kilku wykładów, wzięliśmy udział w warsztatach dotyczących zrozumienia emocji, ćwiczenia pamięci, dbania o własne zdrowie. Był to też ważna dzień związany z doradztwem zawodowym – my jako przyszli psycholodzy…? Kto wie…

9 października 2019
Przytulamy Polskę!

Klasa IAP pod opieką wychowawcy p. prof. Małgorzaty Plesińskiej wybrała się na katowicki Rynek na wystawę edukacyjną „Przytul Polskę” . Wystawa w przyjazny i radosny sposób, podejmuje zagadnienia polskości, obywatelstwa i wspólnoty. Zastanawialiśmy się czym jest patriotyzm na co dzień, rozpoznawaliśmy polskie potrawy, walczyliśmy z językowymi łamańcami, przytulaliśmy poduchy w kształcie Polski, zatrzymywaliśmy się w „Kąciku Kibica”. Był to świetny sposób na integrację!

8 października 2019
Młoda Polska w Krakowie

Klasa IIIB wraz z opiekunami wybrała się na wycieczkę przedmiotową do krakowskiego muzeum Józefa Mehoffera. Byliśmy na lekcji muzealnej, której celem było przybliżenie nam kultury epoki Młodej Polski. Warsztaty skupiały się na postaciach Stanisława Wyspiańskiego i Józefa Mehoffera.

2 października 2019
Integracja o smaku chleba, czyli klasa IAg w „Chlebowej chacie”

„Było świetnie. Super dzień. Wszystko nam się podobało. Moglibyśmy tu zostać!” To tylko niektóre opinie uczniów klasy IAg, którzy wraz z wychowawczynią, p. prof. z j. angielskiego i z p. prof. z w-f udali się na wycieczkę integracyjną do „Chlebowej chaty” w Górkach Małych. Na miejscu czekało na nas wiele atrakcji.